Inloopmiddag / Digitaal spreekuur

Computervragen? SeniorWeb helpt!Help

Heeft u vragen over het werken op computer of laptop, smartphone, iPad of Android tablets, of over computerprogramma’s, onze cursussen en/of een cursus die u volgt? Kom dan naar het Digitaal spreekuur. Hiervoor geldt: vrij entree; koffie en thee staan klaar!  U bent ook welkom als u (nog) geen cursus bij ons volgt.
Wilt u zich inschrijven voor een cursus, dan kan dat uiteraard ook.

Het Digitaal spreekuur wordt gehouden in samenwerking met de Bibliotheek Gemeente Nijkerk in het Leescafé van de bibliotheek, gevestigd in gebouw &/entree, Frieswijkstraat 99, 3861 BK Nijkerk, wekelijks op dinsdagmiddag  en donderdagmiddag van 13.30-15.00 uur.
Uitzondering hierop zijn de donderdagmiddagen waarop andere activiteiten georganiseerd worden, met name de derde donderdagmiddag van iedere maand.
Let op: Wanneer de bibliotheek gesloten is, kan uiteraard het Digitaal Spreekuur niet gehouden worden.

Het Digitaal spreekuur is voor iedereen die vragen heeft over het gebruik van tablet, computer en laptop. Ook over andere digitale zaken, zoals smartphones, apps, DigiD, ov-jaarkaart, computervirussen, het installeren van programma’s, het gebruik van de e-reader, e-books enzovoort kunt u daar terecht. U kunt daarbij geholpen worden door zowel medewerkers van SeniorWeb Nijkerk als door medewerkers van de bibliotheek.
Bezoekers kunnen aanschuiven zonder zich van te voren aan te melden, krijgen ondersteuning bij of uitleg over digitale onderwerpen en kunnen kennis delen onder het genot van een gratis kopje koffie of thee.

Als u een cursus volgt bij SeniorWeb Nijkerk kan het zijn dat u nog wat extra hulp nodig heeft. Voor algemene vragen over de gevolgde lessen kunt u tijdens het Digitaal spreekuur uitstekend bij ons terecht. Wel is het handig als u hiervoor een afspraak maakt met uw eigen docent/assistent.
Als u niet (meer) in staat bent de lessen in ons leslokaal te volgen, of als u thuis hulp nodig hebt bij problemen met de lessen, dan kunt u hulp aan huis aanvragen. Wij doen ons uiterste best u – tegen een kleine vergoeding – ook daarbij behulpzaam te zijn.

Hulp bij andere computerproblemen
Voor hulp bij computerproblemen die niet vallen binnen het gebied waarop de vrijwilligers van SeniorWeb Nijkerk en de bibliotheek u kunnen helpen, kunt u ook terecht bij het landelijke SeniorWeb, mits u daarvan lid bent. U profiteert voor slechts een gering bedrag per jaar van de volgende ledenvoordelen:

• Ongelimiteerde online helpdesk
  • Telefonische computerhulp én voor een geringe vergoeding zelfs hulp bij u thuis
  • 4 x per jaar het computertijdschrift Enter boordevol tips, achtergrondinformatie en verenigingsnieuws
  • Wekelijks informatieve nieuwsbrieven
  • Online Cursussen over populaire onderwerpen
  • Voordelige computerboeken en -accessoires

Kijk voor informatie over het lidmaatschap en alle daarbij behorende voordelen bij:  SeniorWeb lidmaatschap.

Toegankelijkheid