Slimme apparaten

Slimme apparaten worden steeds belangrijker in ons leven. Meestal zijn ze erg gebruiksvriendelijk en maken ze het leven een stuk makkelijker.
Slimme apparaten kunnen een grote ondersteuning zijn voor ouderen en minder validen en ze kunnen veel hulp geven bij zorgtaken. Ze werken vaak autonoom, maar kunnen ook communiceren met een smartphone, tablet, of andere apparaten.

Vindt u het prettig als de verlichting automatisch aangaat als u uit bed stapt?
Dat kan tegenwoordig met zogenaamde slimme oriëntatie verlichting.
Een voorbeeld hiervan is een lamp onder uw bed die vanzelf aangaat zodra u uit bed stapt. Of lampjes die de traptreden verlichten zodra u de eerste trede van uw trap betreedt. Zo kunt u ’s nachts veilig uit bed stappen en gebruik maken van uw trap.
Door het gebruik van slimme apparaten kunt u heel veel kleine of grotere problemen oplossen waar u thuis tegenaan loopt .

We zien steeds vaker dat mensen een slim horloge hebben dat vitale lichaamsfuncties in de gaten houdt en indien nodig uzelf en/of anderen waarschuwt dat er iets aan de hand is.
Er zijn ook modellen die een alarmknop hebben waarmee mantelzorgers of thuiszorgmedewerkers direct gealarmeerd kunnen worden.

Er komen steeds meer slimme apparaten en misschien ziet u door de bomen het bos niet meer. Ook hierbij kan SeniorWeb Nijkerk u helpen met tips en adviezen over het kiezen van de juiste slimme lampen, deurbellen, speakers of wat dat ook, afgestemd op het specifieke probleem waar u tegen aanloopt.
En heeft u na uw aankoop hulp nodig bij het gebruiksklaar maken van deze slimme apparaten, dan kunt u ook daarvoor bij ons terecht.

SeniorWeb kan tevens mantelzorgers ondersteunen in het kiezen en gebruiksklaar maken van slimme apparaten die het uitvoeren van hun zorgtaak makkelijker maken. Een mooi voorbeeld daarvan is een zeer eenvoudig te bedienen apparaat waarmee degene die u ondersteunt met u kan videobellen zonder enige kennis van smartphone of tablet.

Begin ook met slimme apparaten!
Wilt u dat wij met u meedenken en u adviseren in een passende oplossing voor uw probleem, kom dan naar het gezellige inloopspreekuur van SeniorWeb in de bibliotheek Nijkerk, iedere dinsdag- en donderdagmiddag van 13.30 tot 15.00 uur, met uitzondering van de derde donderdagmiddag in de maand, wanneer er andere activiteiten zijn.