Cursussen

Welke cursus wilt u volgen?

De afgelopen jaren is Windows 10 behoorlijk ingeburgerd, en wij hebben diverse cursussen binnen dit besturingssysteem.
Heeft u nog geen ervaring met het gebruik van een computer of tablet, dan is het in uw eigen belang om te starten met een cursus voor beginners. Klik op een icoon of op de naam van de cursus voor meer informatie.
Inmiddels heeft Windows 11 zijn intrede gedaan en hebben we een cursus toegevoegd hoe u kunt starten met Windows 11. Een van de grote wijzigingen in het besturingssysteem is het werken met bestanden en mappen; ook daarvoor is nu een aparte cursus in het leven geroepen.

Onze cursussen worden gegeven in groepjes van 4-6 personen. Het is ook mogelijk u aan te melden voor een privé-cursus. De kosten hiervan bedragen € 10,00 per uur, exclusief lesmateriaal. Wilt u liever een privé-cursus volgen, geef dit dan aan bij de opmerkingen op het inschrijfformulier. De cursusadministratie neemt dan contact met u op.

Kader_Windows10   Kader_W10-start-met-foto  mappen-orden

WINDOWS VOOR BEGINNERS

VEILIGHEID EN ONDERHOUD

BESTANDSBEHEER: WERKEN MET BESTANDEN EN MAPPEN

MAILEN MET GMAIL

STARTEN MET WINDOWS 11

Kader_ChromebookGeen Windows- of Apple computer of tablet, maar een Chromebook aangeschaft? Zo’n apparaat werkt eenvoudig maar op sommige punten net iets anders dan een gewone pc of laptop. Via deze cursus leert u snel hoe u handig met een Chromebook werkt.

STARTEN MET EEN CHROMEBOOK

Steeds meer mensen maken gebruik van een tablet. Heeft u ook een tablet, maar weet u nog niet zo goed wat u er allemaal mee kunt doen? Volg dan een van onderstaande cursussen. *)

ipad_1   Kader_android

STARTEN MET DE iPAD

AAN DE SLAG MET EEN ANDROID TABLET

*) Weet u niet of u een tablet heeft met iOs of Android besturingssysteem, kom dan met uw tablet naar ons Digitaal spreekuur, elke dinsdag van 13.30-15.00 uur in de bibliotheek Nijkerk.

De mogelijkheden van de huidige mobiele telefoons zijn zo groot, dat we ze zelfs ‘smartphones’ noemen. Wilt u leren wat u allemaal met uw iPhone of Android smartphone kunt doen? Volg dan een van onze smartphone cursussen. *)
Met uw smartphone heeft u via Social Media de wereld onder handbereik. De WhatsApp-cursus is ideaal om snel uw weg te vinden!

STARTEN MET DE iPHONE (iOS)

STARTEN MET EEN ANDROID SMARTPHONE

AAN DE SLAG MET WHATSAPP

AAN DE SLAG MET GOOGLE MAPS

*) Weet u niet of u een smartphone heeft met iOs of Android besturingssysteem, kom dan met uw smartphone naar ons Digitaal spreekuur, elke dinsdag van 13.30-15.00 uur in de bibliotheek Nijkerk.

Voor iets gevorderde computergebruikers zijn onderstaande cursussen een aanrader.

fotoboek1  Kader_creatief

FOTOBEWERKING VOOR BEGINNERS

FOTOBOEK MAKEN (met Albelli)

CREATIEF MET DIGITALE FOTO’S

Wilt u meer doen met tekstverwerken, met spreadsheets, of wilt u een diapresentatie kunnen maken? Ook hiervoor hebben wij cursussen in ons programma opgenomen. Wij werken met Microsoft Office 2013, maar over het algemeen kunt u deze cursussen ook volgen indien u een nieuwere versie heeft.

Kader_Word-2010  Kader_excel-2010  Kader_Powerpoint-2010

MS Office WORD 2016-2013